motomx

Silnik 2-suwowy ma dwa suwy :

Suw sprężania – w pierwszej fazie suwu sprężania następuje płukanie przestrzeni roboczej silnika. Wtedy to spaliny powstałe w poprzednim cyklu pracy są wytłaczane przez kanał wydechowy napływającym świeżym ładunkiem.

Suw pracy – Przed dojściem do górnego martwego położenia tłoka następuje zapłon paliwa, które gwałtownie rozprężając się powoduje ruch tłoka w dół do dolnego skrajnego położenia. W końcowej fazie tego suwu może mieć miejsce początek cyklu płukania.

W tym silniku nie znajdziemy ani pompy, ponieważ mieszanka jest zasysana przez tłok, ani typowych zaworów czyli rozrządu. Rozrząd w takich silnikach najczęściej jest przeprowadzany poprzez odsłanianie i zasłanianie przez tłok odpowiednich kanałów w cylindrze, co upraszcza konstrukcję. Przepływ ładunku przez skrzynię korbową, umożliwia smarowanie silnika wtryskiem oleju do układu dolotowego. Jeżeli motor nie posiada wtrysku trzeba dolewać oleju do paliwa w odpowiednich proporcjach.



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl